Paul Hembery z Pirelli potwierdził, że w przyszłym tygodniu firma Pirelli podejmie decyzję czy w tegorocznych oponach P Zero dokona modyfikacji.
Włoski producent ogumienia na początku sezonu spotkał się z dużą falą krytyki nowych produktów zarówno ze strony kierowców jak i poszczególnych ekip, głównie Red Bulla i Mercedesa.Hembery potwierdził, że 8 ekip poprosiło Pirelli, aby nie dokonywało żadnych zmian w ogumieniu. Według słów dyrektora ds. sportów motorowych ewentualne zmiany będą minimalne i nie mają na celu faworyzowania pojedynczych zespołów.
„Prawdą jest, że nie zamierzamy robić nic, co będzie miało na celu faworyzowanie jednego zespołu” mówił Hembery. „Wiemy co nas czeka jeżeli chodzi o sezon i znamy dotychczasowe wyniki. Nie chodzi o to z czym mamy tutaj do czynienia, tylko o to co będzie i o co musimy się martwić.”
„Musimy wziąć to pod uwagę, gdyż w przeciwnym razie mogą pojawić się większe problemy i wtedy zgłosi się do nas osiem zespołów mówiąc: musicie dokonać zmian.”
„Wszystko co robimy chcemy mieć ukończone na wczesnym etapie [sezonu], aby uniknąć posądzenia, że wpływamy na coś. Niemniej niezależnie od tego co zrobimy, nadal będziemy dostarczali znacznie bardziej miękkie mieszanki niż w ubiegłym roku.”
Hembery przyznał, że największe poprawki pojawiłyby się w oponach miękkich i twardych, ale działania firmy miałyby na celu jedynie poprawę zakresu ich okna pracy.
„Możemy chcieć przesunąć okno pracy tych mieszanek nieco w dół, w szczególności gdy pojedziemy na chłodniejsze wyścigi.”
„Wszystko to drobne rzeczy i być może nie jest to kierunek jaki niektórzy chcieliby, abyśmy obrali.”
Pirelli potwierdziło także złożenie ekipom propozycji dostarczenia dodatkowego kompletu ogumienia dla debiutantów, którzy mogliby je wykorzystać w piątki. Hembery stwierdził jednak, że zespoły aktualnie zastanawiają się nad tym, którzy kierowcy powinni móc z takich opon skorzystać.
19.04.2013 18:57
0
2 zespoły za zmianami 8 zespołów przeciwko razem 10, a ekip jest 11 czyli ten zespół który siedzi cicho jest w zmowie z Pirelli i to pod niego beda te zmiany...
19.04.2013 19:26
0
1. tomre a jakie podstawy, żeby tak mówić?
19.04.2013 21:54
0
Widzę, że kolega tomre wyśledził spiski. Ciekawym szczegółów.
19.04.2013 23:22
0
Jeśli dobrze zrozumiałem, to Pirelli chce jeszcze większej degradacji opon? „Możemy chcieć przesunąć okno pracy tych mieszanek nieco w dół, w szczególności gdy pojedziemy na chłodniejsze wyścigi.” Albo niech ktoś wyjaśni co to jest "okno pracy" ;)
20.04.2013 00:16
0
Pachnie translatorem.
20.04.2013 06:36
0
Z tego wniosek, że RB nie odpuszcza i chce kosztem innych rozwiązać swoje problemy. Panie Newey, bolid F1 to nie tylko aerodynamika, trzeba było odrobić wszystkie lekcje! Szykuje się kolejna jawna granda i zmiana zasad gry w trakcie sezonu. Z drugiej strony F1, za sprawa FIA, już nie takie dziadostwo widziała! Wiadomo: kasa, Misiu, Kasa - ale trudno to chwalić!
20.04.2013 08:37
0
Najpierw mówili, że do wprowadzenia zmian potrzebna jest zgoda wszystkich ekip. Teraz 8 teamów jest przeciw a oni i tak się zastanawiają (choć ja to odebrałem jako "już postanowiliśmy") czy je wprowadzić mimo to. Przecież to jest śmiech na sali. A to ich PR'owe pieprzenie pod tytułem: „Prawdą jest, że nie zamierzamy robić nic, co będzie miało na celu faworyzowanie jednego zespołu” mogą sobie w buty wsadzić. Już mnie powoli obrzydzenie bierze... Już to kiedyś pisałem, ale się powtórzę. To jest gorsze niż obrady polskiego sejmu :/ Ciekawe ile pan Hembery dostał puszek znanego napoju...
20.04.2013 09:08
0
4. Root okno pracy to zakres temperatur w jakich opony spisuja sie optymalnie
20.04.2013 11:18
0
Od tej decyzji zależy, czy RBR zdobędzie mistrzostwo... ;)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się